Dagritme Pippi & Witje (dreumes-peutergroep) & oudste kinderen Langkous |
||
06:45 - 07:45 uur | Brengen vroege uur kinderen. | |
07:45 - 09.00 uur | Brengmoment/ontwikkelingsstimulering | |
09:00 – 10:00 uur | Welkom, namen, dagritme bespreken, fruit eten. Bedenken verhaal van de dag met de kinderen. PM’er doet eerste aanzet. | |
10:00 – 10:30 uur | Spullen fruitmoment opruimen en verschonen/ naar de wc gaan oudste kinderen. Kinderen lezen een boekje met elkaar | |
10:30 - 11:30 uur | Activiteit/ knutselen/ ontwikkelingsstimulering. | |
11:30 – 12:30 uur | Vrij spel (buiten of binnen) | |
11:45 - 12:15 uur | Lunch, tafelgesprek, bespreken met de kinderen hoe de ochtend is verlopen, samenvatten wat er is gedaan. De middag wordt doorgenomen. De kinderen zijn leidend in het gesprek. | |
12:15 - 12:45 uur | Vrij en rustig spel voor de kinderen die wakker blijven. De kinderen die naar huis gaan of gaan slapen worden als eerste verzorgd. | |
12:45 - 13:00 uur | Kinderen naar bed brengen en ophaalmoment kinderen die alleen in de ochtend bij de Villa zijn. | |
13:00 - 13:15 uur | Brengmoment kinderen die in de middag komen spelen. | |
13:15 - 14:45 uur | Jongste kinderen slapen en activiteit/ knutselen/ ontwikkelingsstimulering/ vrij spel (binnen of buiten) oudste kinderen. | |
15:00 - 15:30 uur | Kinderen worden uit bed gehaald, alle kinderen krijgen een tussendoortje. Tijdens dit tafelmoment wordt met de kinderen de laatste activiteit van de dag bedacht. PM’ers hebben hier een sturende functie in | |
15:30 – 17:00 uur | Laatste activiteit van de dag. Dit kan in gesplitste groepen, maar ook gezamenlijk, binnen of buiten. | |
16:40 – 18:15 uur | Vrij spel, laatste schoonmaakrondje en eventueel laatste verschoonronde, vanaf 16:30 uur ophaalmoment. | |
Dagritme Nielson (baby- dreumesgroep) & jongste kinderen Langkous |
||
06:45 - 07:45 uur | Brengen vroege uur kinderen. | |
07:45 - 09.00 uur | Brengmoment/ontwikkelingsstimulering. | |
09:00 - 09:15 uur | Liedjes zingen/ tafelactiviteit en fruithapjes jongste kinderen geven. | |
09.15 - 09:30 uur | Fruit eten en sap drinken jongste kinderen, daarna klaarmaken om te gaan slapen. | |
De kinderen worden vervolgens naar bed gebracht. | ||
09:30 - 09:45 uur | Fruit eten en sap drinken oudste kinderen. | |
09:45 - 10:00 uur | Slapen jongste kinderen, spullen fruitmoment opruimen en verschonen oudste kinderen. | |
10:00 - 10:45 uur | Slapen jongste kinderen, activiteit oudere kinderen. | |
10:45 - 11:00 uur | Jongste kinderen uit bed halen en verschonen en vrij spel oudere kinderen (buiten of binnen). | |
11:00 - 11:30 uur | Fles geven baby’s en vrij spel oudere kinderen (buiten of binnen). | |
11:30 - 12:00 uur | Brood eten en melk drinken. | |
12:00 - 12:15 uur | Spullen brood eten opruimen, vrij spel binnen en fles geven aan de kinderen die dit krijgen | |
12:15 - 12:30 uur | Oudste kinderen verschonen en klaarmaken om te gaan slapen en de oudste kinderen naar bed brengen. | |
12:45 - 13:00 uur | Ophaalmoment kinderen die een halve dag blijven. | |
13:00 - 13:15 uur | Brengmoment kinderen die in de middag spelen. | |
12:30 - 13:45 uur | Slapen oudste kinderen en vrij spel (binnen of buiten) jongste kinderen. | |
13:45 - 14:00 uur | Slapen oudste kinderen en verhaaltje/ activiteit jongste kinderen. | |
14:00 - 14:15 uur | Soepstengel/rijstwafel/cracker eten en sap drinken jongste kinderen. | |
14:15 - 14:30 uur | Jongste kinderen verschonen en klaarmaken om te gaan slapen en naar bed brengen | |
14:30 - 15:00 uur | Slapen jongste kinderen, oudste kinderen uit bed halen en verschonen | |
15:00 - 15:30 uur | Fles geven baby’s en verhaaltje/ activiteit/ vrij spel binnen oudste kinderen. | |
15:30 - 16:00 uur | Soepstengel/rijstwafel/cracker eten en sap drinken oudste kinderen. | |
16:00 - 16:30 uur | Groentehapjes jongste kinderen geven, spullen eten en drinken opruimen en eventueel laatste verschoonronde. | |
16:00 - 17:00 uur | Vrij spel (buiten of binnen), vanaf 16:30 uur ophaalmoment. | |
17:00 - 18:15 uur | Ophaalmoment/ontwikkelingsstimulering. |